سایر خبرها سایر سایت ها و خبرها کارگاه بين المللي حقوق فضا در تهران برگزار مي شود


کارگاه بين المللي حقوق فضا در تهران برگزار مي شود

رئيس مرکز تحقيقات و آموزش فضايي گفت: کارگاه آموزشي بين المللي حقوق فضا به ميزباني ايران و با همکاري بخش فضايي سازمان ملل متحد هفته آينده در تهران برگزار مي شود. 

به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، "علي طالب زاده" اظهار داشت: در اين کارگاه دو روزه نقش حقوق فضا در توسعه و تحکيم همکاري هاي منطقه اي و بين المللي در زمينه اکتشاف و استفاده صلح آميز از فضاي ماوراي جو، بررسي مي شود.

افزود: در اين کارگاه کارشناسان و متخصصاني از 14 کشور مختلف دنيا نظير آمريکا، آرژانتين

، فرانسه، آلمان، ايتاليا، يونان، هند، تايلند، عراق، ترکيه و کره جنوبي حضور دارند.

وي خاطرنشان کرد: آشناسازي مردم با مسائل حقوقي مرتبط با فضا، ترويج حقوق فضا در دانشگاه ها و همچنين توسعه و تحکيم همکاري هاي بين المللي در حوزه حقوق فضا، از جمله اهداف برگزاري اين کارگاه است.

دبير کارگاه آموزشي بين المللي حقوق فضا، افزود: استفاده صلح آميز از فضاي ماوراي جو، ارايه گزارش از فعاليت کشورهاي مختلف در زمينه حقوق فضايي که در سازمان ملل به تصويب

رسيده و مروري بر قوانين مربوط به سنجش از دور، از جمله موضوعاتي است که در اين کارگاه به آنها پرداخته خواهد شد.

طالب زاده تصريح کرد: از ديگر موضوعاتي که در اين کارگاه دو روزه مطرح مي شود بررسي چگونگي تقويت و توسعه آموزش حقوق فضا در دانشگاه ها و همچنين بررسي دارايي هاي فضايي و قوانين مربوط به آن است.

وي تاکيد کرد: رئيس دفتر ماوراي جو سازمان ملل، رئيس سازمان همکاري هاي فضايي آسيا و اقيانوسيه (APSCO)، رئيس سازمان فضايي ايران معاون حقوقي و امور بين الملل وزارت

خارجه در مراسم افتتاحيه اين کارگاه حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی