آنچه که گذشت مهمترین عناوین خبری در سال 1386 روبات های K-10 سیاه و K-10 سرخ


روبات های K-10 سیاه و K-10 سرخ

ناسا به تازگی تصمیم گرفته است در ماموریت های تازه خود از انسان و روبات به طور همزمان بهره ببرد ، ناسا همواره با این سوال رو برو بوده که آیا انسان بهتر می تواند در ماموریت های فضایی شرکت کند و یا روبات و تا کنون نسبت به موقعیت و نوع ماموریت از انسان یا روبات در شرایط خاص خود بهره برده است . اما در صورتی امکان اگر انسان به همراه روبات ها  در این ماموریت ها شرکت کنند می توانند در جمع آوری و پردازش اطلاعات بسیار کارآمد تر از قبل باشند .

 

این تصمیم ناسا به صورت جدی پیگیری خواهد شد و احتمالا این کار مشترک برای اولین بار در ماه صورت خواهد گرفت و قدم بعدی انسان در ماه به همراه روبات های بسیار پیشرفته خواهد بود .

 در حال حاضر دو نمونه اولیه از ماه نوردها در اطراف شمالگان در حال آزمایش هستند ، این آزمایش به دانشمندان کمک می کند تا توانایی ها خود را برای انجام ماموریت های مشترک در ماه توسعه بدهند و تجربه کافی را کسب کنند .

 

این دو روبات K-10 سیاه و K-10 سرخ نام دارند و هر دو به اسکنر لیزری سه بعدی و رادار نفوذ کننده زمینی مجهز هستند . اسکنر لیزری سه بعدی می تواند از کیلومتر ها دورتر نقشه های توپوگرافیک تهیه کند و رادار نفوذ کننده زمینی قادر است تا عمق 5 متری زمین نفوذ کند.

 

 محل انجام ماموریت این دو ماه نورد در دره Haughton واقع در جزیره Devon در کانادا قرار دارد ، این ماموریت آزمایشی از 13 ژولای آغاز شده و تا 31 ژولای ادامه خواهد داشت .